Monday, June 8, 2009

IKHLAS KER SEGALA TINGKAHLAKU KITA SEBENARNYA?

Tak tau nak kata apa lagi...
Dah mula bosan..
Mula2 tak ngaku..akhirnya rahsia terkeluar juga...
Malah kadang2 kita yang jadi pemerhati ni dah tak tau mana yang benar atau tak...
Bosan.....

Ada sesetengah lelaki bila diberi kepercayaan tapi tak pandai nak guna...
Segelintir wanita pun begitu jua....
Udah ler tak balik sampai 2 bulan...
Nak call bagitau berita pun tak dak jugak..apa kes??????

Ntah ler...
Sepatutnya orang macam dia tu tak layak di gelar u***z lagi...
Mungkin setakat layak di gelar p********h b***s je...
Tak pun panggil encik jer...
Rancangan pun nampak tak menarik...BOSANNNN TAUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!
Sekarang orang yang paling dekat sendiri yang cuba merungkaikan...
Hahaha.....molek ler tu...
tapi best ler ayat dia...
"Lepas ni sesaper ada problem g lah story kat media"...wah..ngancam gitu...POYOOO jer sebenornyer....macam M**i....

Mungkin sebab tu masa kali pertama saya tengok dia..
Membuatkan saya terfikir sejenak...
Hmmmm...sejauh mana dia mampu berubah..
Istiqamah ker dia ni?
Boleh ker dia menjadi ikon remaja?
Rasanya...tak payah lah...baik ambik yang betul2 ustaz yang betul2 bleh jadi ikon...
Cam ulamak2 ker..ustaz2 bertauliah ker..
X payah ler ambik a***s2 ni..
Kadang2 macam 'melepaskan batok di tangga jer'...
Yang okey tu ALHAMDULILLAH lah..
Kena dapat yang macam dia...hah..tak ker tak best...

Apa2 pun..bagi saya lah..
saya pun bukanlah sempurna sebab sememangnya manusia itu dicipta tidak sempurna...
Saya pun tahu dia tak sempurna tapi bila ko tu dah jadi a***s jadi jagalah akhlak ko bebaik...
Mencalar imej ko sendiri...
Tapi kan...
Nampak macam ko suka jer...
Eleh ..sebenarnyer ko POYO jer tu...kan2?
Moga ko berubahlah...Jangan poyo2 lagi...
Kalau tidak nanti kalau umur saya panjang..
Ntah2 saya akan bagitau kat anak2,cucu,cicit saya yang ko tu adalah u***z poyo....(eh...panjang ker umur saya nanti?)
Moga ko berubah dan cubalah untuk menghadapi dengan tenang...

4 comments:

  1. susah kan nk jumpa yang benar-benar ikhlas....dunia akhir zaman

    ReplyDelete
  2. ntah lah..kadang2 depan kita baik sesangat tapi tup2 belakang..buat onar...

    ReplyDelete
  3. marah sgt cik miza ni.. sabar2, berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul... yang berkepit dgn die pun sama, mcm dah xde lelaki lain nak dikepitkan! (cheh tibe aku plak emo)

    ReplyDelete
  4. tu lah..kekadang miza bukan nak beremosi sangat pun tapi bila tengok dia dok cakap macam tu jadi macam tak suka...sama lah yang dok berkepit ngan dia tu..kalau tak dak apa2 masakan terkeluar cerita..kan?..pendek kata..POYOOOOOOOOOOOO JER!

    ReplyDelete