Friday, September 11, 2009

...........MERINDUKANMU..........

Saat aku tertawa diatas semua....

Saat aku menangisi kesedihanku..

Aku ingin engkau selalu ada...
Aku ingin engkau aku kenang...

Selama aku masih bisa bernafas...
Masih sanggup berjalan kukan slalu memujamu...
Meskipun ku tak tahu lagi engkau ada dimana...
Dengarkanlah aku kumerindukanmu...

Saat aku mencoba merubah segalanya...
Saat aku meratapi kekalahanku...

Aku ingin engkau selalu ada...
Aku ingin engkau aku kenang...

************************************************************************************

Hmmm....kenapa ya...kadang2 bila kita dengar sesebuah lagu tu..membuatkan kita rasa macam..wah...menariknya lirik ni...adakah aku sebenarnya di situasi itu?hmm...mungkin ya..mungkin tidak kot...saja2 suka..:)

anak saya yang umur 2tahun setengah tu pun berminat sampaikan kalau masa dia tengah main bila dengar lagu ni terus dia tinggalkan alat2 mainan atau buku2 dia dan terus jadi 'patung' kat depan tv...

bukan xde lagu nasyid atau bacaan al-quran tapi sebab lagu2 ni selalu ada setiap kali mak dia nonton sinetron..jadi..dia pun joinlah jugak...macam paham ja budak kecik tu..

tapi betullah..orang kata budak2 ni mudah terpengaruh dengan bunyi2an..kalau kecik2 dah dengar ayat2 al-quran kira alhamdulillah lah...tapi kalau kecik2 dah dengar lagu yang takdak tujuan..tu yang susah tu...sama macam kita bercakaplah..kalau dari kecik kita ajar dia cakap benda2 tak elok..sampai ke besar lah dia jadi macam tu..lepas tu nak salahkan siapa?tanya lah diri sendiri...

masyarakat sekarang ni kebanyakkannya yang bodoh sombong...ego tak bertempat...dia ja yang betul..orang lain semua tak betul..kalau kerja menjadi takpa jugak..balik2 last2 terhegeh2 mintak tolong orang...(eh..asal cakap pasal masyarakat plak?ada kaitan jugak ker?),,tapi kalau yang baik tu...ya Allah...teramatlah baik..sampaikan rasa macam tak percaya..ada lagi manusia sebaik dia...

maap la na..bulan2 puasa ni ceghini plak mulut bermadah...:p...

No comments:

Post a Comment