Thursday, March 26, 2009

MARAH?

Sekarang anda sudah tahu apabila saya mula berbicara?ya pasti ada diantara anda yang akan setuju dan tidak setuju dengan pendapat2 saya.Saya tak kisah yang saya kisah saya dah lepaskan apa yang terbuku dihati sejak sekian lama.Marah?mengapa anda perlu marah?adakah anda terasa?sedangkan saya tidak menyebut siapa dan siapa.jadi mengapa anda yang perlu ada perasaan marah itu?

Sepatutnya anda tidak perlu cepat melenting sebab saya tahu kadang2 setiap penilaian seseorang itu akan salah dan penilaian yang sebenar2nya adalah dari ALLAH.tapi saya memang macam itu dan dari situ saya dah tahu siapa sebenarnya anda.sabar?ya..memang kita kena sabar sebab orang lain ada banyak lagi masalah yang tak tahu bila akan berakhir.saya juga berharap masalah saya akan berakhir di sini.

Benci?saya cuba membuang sejauh2nya perasaan itu tapi malangnya syaitan sentiasa menggoda saya untuk terus membenci.Sayang?huh teramat jauh sekali perasaan itu dan kalau adapun hanya sekelumit sekadar sayang bersaudara sebangsa.Aneh?yup anda memang aneh sebab mengapa anda terasa sedangkan orang lain tidak.

Cuba untuk jadi diri kita sendiri?boleh ker?semua orang mahu dan ingin untuk menjadi diri sendiri tapi kadang2 kita sebenarnya tak mampu nak tunjuk siapa diri kita yang sebenarnya.Kelakar?ya...memang kelakar tapi sayangnya saya tidak pandai membuat lawak.cantik?semua manusia itu ALLAH jadikan cantik.

Bahasa?siapa sebenarnya patut untuk tentukan bahasa apa yang patut kita pelajari dan cakap?pasti diri kita sendiri.hak?sebenarnya hak yang mutlak adalah diri anda selain YANG MAHA KUASA.Bangga boleh kuasai bahasa omputis?tak salah...silakan.saya paham apa maksud anda.saya mungkin tak terer tapi saya mampu memahami.

Lebih terer?ya saya tak nafikan sebab saya tahu anda memang terer...terer macam gaban.lebih world?iyer ker anda lebih world?geli sesungut ku mendengarnya.tinggi?ya kau memang tinggi sebab kau dok kat bangunan tinggi sedangkan saya hanya tanah semata2.

Marah lagi?silakanlah....saya hanya berdoa semoga perasaan marah itu akan hilang dan kita akan cuba untuk lebih memahami perasaan sendiri dan antara satu sama lain.mudah2an tiada sengketa antara kita.........


(kata power rangers kepada rasaksa....:))

No comments:

Post a Comment