Thursday, March 26, 2009

Saya Tak Kisah! Saya hanya kisah.....

Saya tak kisah apa2 yang anda nak perkatakan tentang saya sebab saya tahu siapa saya sebenarnya.Saya tak kisah anda nak bercakap dalam bahasa apa sekalipun sebab saya hanya tahu setakat mana kemampuan saya dan saya sendiri pernah jumpa orang yang boleh bercakap sepuluh bahasa dengan begitu fasih sekali(hebatkan?).Berbanding kita yang mungkin hanya tahu berbahasa melayu dan inggeris.tu pun udah berbangga terlebih.Saya tak kisah sekiranya anda lebih bijak dari saya sebab saya sedar sampai mana tahap pemikiran saya.Saya tak kisah anda suka pakai jenama apa pun sebab saya tahu kemampuan suami saya.Saya tak kisah rumah anda ada macam2 benda menarik sebab saya takkan tertarik untuk menghias sehingga ada rezeki untuk rumah sendiri.(suami saya sokong).

Saya tak kisah sampai kepelusuk mana anda telah sampai sebab saya hanya ingin pergi kedua tempat dan kalau diizinkan ALLAH saya juga ingin disemadikan disana jika diizinkan-NYA.Saya tak kisah anda suka makan apa sebab yang saya tahu suami saya amat suka makan ayam/daging masak merah dan ayam/daging masak sup.Saya tak kisah anda ada berapa ramai kawan sebab saya amat suka tinggal dalam dunia saya.Saya tak kisah jika anda suka mengata tentang saya sebab saya tahu saya bukan insan yang sempurna.Begitu juga dengan diri anda.Jangan terasa amat hebat apabila mampu melakukan apa2 pun sebab semuanya tidak akan kemana2 sekiranya anda tidak bersyukur.

Saya tak kisah sampai mana anda belajar asalkan anda jadi orang yang berguna untuk agama,bangsa dan negara.Jangan hanya pandai ilmu duniawi tapi akhrawi tunggang terbalik.kalau tak jadi macam kebanyakkan budak2 sekarang..pandai tahap ultrarangers tapi akhlak umpama tenuk dapat makan.Sayang2.Saya tak kisah anda cantik sebab kecantikkan hanya bersifat sementara.Saya tak kisah anda handsome sebab saya dah ada teman hidup yang handsome(eh iye ker?ye lah tu sebab semua istri akan kata suami dia hamdsome.).Saya tak kisah anda nak pakai baju berharga ratusan ringgit sebab kadang2 nampak macam tak cukup kain walaupun datang dari brand mahal2.saya tak kisah kasut anda jenama kulit ataupun kain asalkan ianya mampu untuk melindungi kaki anda dari bahaya.jSaya tak kisah beg tangan anda mencecah ratusan malah ribuan ringgit sekalipun sebab tak lama beg tu akan rosak jugak.

Saya tak kisah harta anda ada berapa bilion sekalipun sebab saya tahu ianya tidak boleh dibawa mati melainkan anda sedekah pada yang amat memerlukan dengan cara yang betul tanpa mengira untuk mendapat balasan dan nama kembali.Saya tak kisah anda pakai kereta ratusan ribu sekalipun sebab harta dunia tiada maknanya(mungkin bermakna didunia sebab nak berlawan harta sapa paling best).Saya tak kisah anda ada rumah cantik sebab itu adalah rezeki anda,jadi bersyukur sebab mampu beli rumah.sekurang2nya ada tempat untuk berlindung.Saya tak kisah anda ada banyak koleksi apa2 pun sebab itu sememangnya minat anda.
Asalkan semuanya baik untuk anda saya tak kisah sebab saya rasa saya baik untuk diri saya sendiri.

Saya hanya akan kisah sekiranya anda yang berbangsa melayu dan paling penting beragama ISLAM hendak menukar agama hanya kerana tidak tahan dugaan hidup.Bukankah ALLAH itu mahu menguji umat islam seperti kita,supaya semakin banyak kita di uji semakin dekat kita dengan-NYA.Marilah kita sebagai umat islam berdoa semoga tidak akan ada lagi orang yang sebegitu dimuka bumi ini.Semoga umat islam didunia ini akan terus bersatu padu tanpa mengira kedudukan,pangkat dan harta.Sebab umat islam sekarang banyak mengejar harta duniawi dan kemasyuran hidup sehingga terleka dan terlupa pada orang yang memerlukan pertolongan.

No comments:

Post a Comment